laupäev, 17. mai 2014

Šveits, Liechtenstein ja edasi Austriasse

Sedasi võib lühidalt kokku võtta tänase ekskursiooni. Tegemist on siis teise FHV poolt korraldatud ekskursiooniga. Pikalt ei hakka jutustama, teen vaid kiire kokkuvõtteJ

Alustuseks sõitsime väiksesse keskajalisse linna Werdenbergi, Šveitsi, seal tegime kiire giidiga ekskursiooni. Järgmiseks sõitsime Liechtensteini, kus grilliti meile vorstikesi ja hiljem puuride vahel ringi jalutada ja erinevaid linnukesi vaadata. Leidus nii papagoisid, kellest üks oskas "Hallo!" öelda kui ka kanu, hanesid ja paabulinde. Lõpetuseks noored täiskasvanud, nagu me oleme, leidsime tee lasteparki kiikude ja ronimismajade juurde :D

Ilus vaade Werdenbergi kõrval J
Kiilgul aabrineiudega Leedust - Bošena ja Migle J
Seejärel viis buss meid mäest üles ühe võrdlemisi vägeva matkaraja juurde. Matka kestuseks umbes 2 tundi koos kõigi pisikeste pausidega ja kirikukülastusega. Kirikus kuulasime orelit ja kiriku taga imetlesime (ühte) vanimat puud Austrias ja Euroopas, üle 1000 aasta vana J
Matkarada oli omaette elamus, selle läbimine pisut väljakutsuv, sest oli kõrgustes mäenõlval ja kohati libe. "Mäenõlval" kirjutasin seetõttu, et vasakut kätt oli suur kivisein ja paremat kätt sirge tee alla orgu. Teel ületasime ka Austria-Liechtensteni piiripunkti. Nimeks on sel kohal inglise keeles "Smugglers Path" ehk salakaubavedajate tee. Nimi tulnud sellest täitsa otseselt: seda rada mööda käisid salakaubavedajad Liehtensteini ja Austria vahel. Väga mõnus teekond, loodan, et pildid annavad ühe kolmandikugi edasi.
Pisut teistsugune piiriületus
Väike rada suurte nõlvade ääres
Pisike paus suurepärase vaatega kohas J
Matkarada lõppes Austrias, Feldkirchis. Buss sõidutas meid Feldkirchi Schattenburgi lossi juures. Olen seda korra külastanud - hiigelsuur šnitsel. Seekord sõime kõik õunastruudlit ja igaüks sai valida kõrvale meelepärase joogi. Igaks juhuks mainin, et kui keegi kunagi Feldkirchi satub, siis selle lossi restorani võite küll külastamata jätta. Kaks külaskäiku kinnitavad: liiga kallis, teenindajad ei ole eriti meeldivad ja Lidlist ostes saad parema maitse.

Aga see õunastruudel ja jook katsid selle ekskursiooni kulud (10€) täielikult. Transport, grillimine, giidiga tuur Werdenbergis ja matkarajal, need kõik saab lisadeks lugeda J

Nüüd olen Dornbirnis tagasi ja hakkan kohe kotti pakkima, et Viini ja Ljubljana jaoks valmis olla! Rong lahkub 21:56 J