neljapäev, 3. aprill 2014

Jälle midagi uut! :)

Tere ja ilusat neljapäeva J

Viimasest posititusest on pisut juba möödas ja täna proovin ruttu kõik kokku võtta. Kuigi, mind teades, tasub panna vaim valmis pisut pikema lugemise jaoks :D J

Esmaspäev
Esmaspäeva hommikut alustasime uue loenguga 'Gender and Diversity Training'. Loengute kohta pisut rohkem rääkisin siin. Iga esimene loeng on tavaliselt minu jaoks palju ebameeldivam, sest õppejõud tutvustavad meie 'kohustusi' (esitlused, ülesanded, eksam) ja tihti tekib küsimus 'Kuidas ma selle küll ära teen??'. Seekord oli see kuidagi võrdlemisi muhe loeng, kaks õppejõudu olid klassi ees ja katsetasid teist meetodit - ei ole mingit pikka seletamist ja pärast meie testimist, vaid interaktsioon...ehk palju-palju rääkimist, arutlemist, arvamuste avaldamist ja seda mõlemalt osapoolelt J Mulle sobib J Eks see mõjus ka muidugi, et kõige 'hirmutavam' osa ehk eksamikirjeldus tuleb järgmine kord :D
Paar tundi vahet ja kell 14 olin FHV ühes laboriruumis. Mitte päris sellises nagu filmides näeb (ei olnud kummikinnastega tädisid ja keegi ei vaadanud mind läbi klaasi :D), vaid lihtsalt üks rohkelt tehnoloogiaga varustatud ruum, kus ma laua taga istusin, paber ja pliiats ees ja andurid küljes. Minu ülesandeks oli kuulata erinevaid helisid ja märkida ära, kas tegemist oli minu jaoks meeldiva/ebameeldiva heliga. Kokku oli vist 15 heli, neist inimkõrvale kuuldavad olid 10. (Kõige häirivam oli see teleka inin, mis tekib siis, kui kanaleid pole). Lisaks hinnangule möödeti ka minu ECG-d (electrocardiography), EDA-d (electrodermal activity) ja hingamissagedust (märksõnaks Google :D). Eesmärgiks on näha, kuidas meie keha reageerib igapäevastele helidele, mis meid ümbritsevad, kuid mida me tavaliselt ei märka kuulata (nt lambi urinat vms). Seega pool tundi olin justkui väike vabatahtlik laborirotike :D Huvitav kogemus, ei kurda J

Teisipäev ja kolmapäev
Teisipäevaks pisut ujumist ja koolitööd, ettekannete ettevalmistamist. Kolmapäev algas aga palju vägevamalt J Nimelt TLÜst tuli info, et toimub üks Erasmuse konkurss, kus kõik erasmuslased saavad osaleda esseede ja fotodega. Mõttesse tuli kohe Gabor, kellele väga meeldib pilte teha ja küsisin ta käest, et kas ta sooviks osaleda J Ta arvas, et täitsa tore mõte ja otsustas kohe koolist etema kaamera selle jaoks laenutada J Täpsemalt: ärkasin 5:45 hommikul, sõitsime ratastega kõrgele mäe otsa ja vaatasime päikesetõusu, Gabor tegi pilti :) Vaata Gabori pilte siit! Esimene pilt sellel lehel on kolmapäeva hommikune J Proovisin ise ka natukene, et näha, mida mu telefon oskab:

Panoraamvõtted minu telefoniga J
Meie tehtud voldiku esimene pool :)
Nüüd ettekannetest täpsemalt: oma väga armsa grupiga (2 kohalikku neiut ja mina) valimistasime end ette kolmapäevaseks esitluseks - raport, mis sisaldab innovaatilist meetodit, PowerPoint/Prezi esitluseks, voldik/poster tutvustamiseks ja me tegime pisikese 'lasteraamatu' ka J. Aine 'Innovative Methods' hinne tulebki läbi selle esitluse ja praegu tagasi mõeldes võin öelda, et kõik esitlused olid päris huvitavad ja hästi tehtud. Muidugi meeldis mulle väga meie grupi esitlus, jäin sellega tõesti rahule J! Loodan, et õppejõud arvab sama (selgub ca nädala-pooleteise pärast).
Õhtul arendasin oma saksa keelt 'German: Culture and Communication' loengus ja täna panin kõik teadmised kasutusse J

Neljapäev
Täna on olnud üks võrdlemisi tegus päev J Kuna algas Frühlingsaustellung ehk kevadmess, siis selle raames sõidavad neljapäevast pühapäevani Dornbirnis tasuta bussid. Lisaks selgus, et ainult täna vahemikus 10:00-11:00 saab tasuta messile sisse (muidu 8€) ja kuna mul oli kõrvalasuvast Messeparki ostukeskusest telefonile uut USB-kaablit vaja, siis otseloomulikult võtsin selle tee ette - kaks ühes! J Muidugi ei olnud ma ainus, kes seda heaks mõtteks pidas ja minu esimene bussisõit Dornbirnis tuletas mulle meelde Tallinna tipptunni ühistranspordi: kinni kuskilt hoidma ei pea, sest rahvas kannab sind ise, kui uksed avanevad, pööravad kõik pead lootuses tunda värsket õhku. See aga jääbki vaid lootuseks, sest esimeses paaris reas olevad inimesed hingavad värske õhu sisse ja jätavad teistele kõik need segunenud aroomid, mida ühest täispuugitud bussist leida võib...
Mess ise oli aga täitsa huvitav. Moelt nagu Türi Lillelaat - esinejad, söögikohad, nännimüüjad, oma toodete esitlejad jne. Erinevusteks see, et messiala on kordades suurem, tooted on võimsamad, vägevamad ja kallimad ning traktoreid ja lillemüüjaid ma ei märganud :D Kasutasin võimalust paarist kohast miskit ampsata, tutika Volvo V60 super-duper-änksat pidurdusmehhanismi proovida (ise pidurdab su eest) ja võitsin 4 tasuta sissepääsu mingisse pubisse ja ühe karastusjoogiJ
Messil ringi vaadata oli päris huvitav, mul kulus selleks umbes 2,5 tundi, kuid 8 eurot see minu jaoks väärt ei ole. Hea, et sain tasuta sissepääsu, sest nüüd on kerge aimdus sellest, mida Kallis mulle messidest räägib ja samas sain meeldivalt aega veeta J

Nüüd kiiresti pesu kuivatist ära tuua, Zumbaks end valmis panna ja õhtul on plaanis ülikooli poolt korraldatud peole minna. Tasuta joogid (loodame, et alkoholivabad ka - minu ja Ene kokkulepe!) ja tasuta sissepääs J

Homme taas üks uus loeng - erialane inglise keelJ
Kahe nädala pärast Saksamaa: Hamburg - Berliin - Lepzig, mais Viin - Ljubljana ja Milano! J Kunagi kirjutan sellest täpsemalt, ja ei - see on tõenäoliselt odavam, kui te arvate! :D

Palju päikest ja rõõmu! ☼

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar